Oh, oh, New York

~ Sorry voor alle spellingsfouten :p ~

En toen was het vrijdag ochtend. Tijd om na Schiphol te gaan. Afscheid nemen ging makkelijker dan gedacht maar you will never know…. Op Schiphol ontmoette ik ook de andere Nederlanders waarmee ik zou gaan vliegen. De vlucht zelf ging prima en ik kon het goed vinden met de andere. Alleen deed de douane in London moeilijk over mij laptop die nog in de hoes zat. (zuchttt, ). Vanuit daar vlogen we met 40 andere mensen door naar New York. De groep bestond uit een heleboel Italianen en voor de rest waren er nog Noren, Zweden, Denen, Duitsers en nog veel meer haha. Toen we aankwamen moesten we nog langs de customs wat veel makkelijker ging dan verwacht (we mochten zo doorlopen 0.o).

Die avond hadden we dinner en een welcome meeting waarbij we de teams voor die week kregen en nog wat regels (altijd leuk…). We kregen ook een kamergenoot toegewezen gekregen en konden toen heel leuk onze koffers 2 trappen op naar boven sleuren want er was geen lift. We sliepen onze hele tijd in New York in een College van New Rochelle.

Zaterdag ochtend hadden we na het ontbijt verschillende Classes en verder kan ik me niet er heel veel van herinneren. Het was niet heel boeiend haha :p. Maarrr die dag daarna (zondag). In de ochtend hadden we weer classes (niet heel boeiend) maar in de middag gingen we eindelijk New York City in! Met de trein zijn we naar Grand Central gegaan. En in de trein had ik een leuk gesprek met een man die in New York woonde en op weg naar zijn werk meeting in de Starbuck haha.  Eenmaal aangekomen zijn we naar Times Square gegaan en we kregen toen vrije tijd. Met een groep van 6 andere zijn we naar de Top of the Rock (aanrader!!!) gegaan en hebben we wat rond gekeken op Times Square.

IMG-20160828-WA0028
Sylvia (andere Nederlander) en ik bij de Top of the Rock!

IMG-20160828-WA0029

Na onze vrije tijd verzamelde we we bij the red stairs op Times Square en liepen we richting de boot. Onderweg kregen we een Subway en wat drinken als avond eten en om 7.00 pm begon de boot tocht. De boot vaarde langs the Statue of Liberty, Brooklyn bridge and more. Het was ontzettend mooi en het was ook wel fijn om even te kunnen zitten na een hele dag lopen :p.

En toen we terug kwamen van de boot stonden er een paar limo’s klaar om ons terug te brengen naar Grand Central. Kan ik weer iets afstrepen van m’n bucketlist :D.

Maandag ochtend hadden we een US history class van een docent. En hij vertelde het echt heel boeiend. In 2 uur tijd kregen we de de meest belangrijkste punten behandeld en legde hij ons uit hoe een nieuwe wet tot stand komt in Amerika en hoe het Amerikaanse kies systeem werkt (raar.). Rond 11.00 vertrokken we met de bus naar NYC. We begonnen in Central Park waar we 40 minuten hadden om te lunchen om vervolgens door te rijden naar Financial District en Ground Zero (het bekijken waard, zeer indrukwekkend).

Vervolgens reden we naar SOHO en NOHO. Daar kregen we weer vrije tijd en zijn we o.a. naar het Washington Square  park geweest en naar de Highline in het Meatpackers district. Beide waren heel mooi!!! (zie foto’s!).  Daarna reden we terug naar de campus voor Pizza Party en dat was m’n laatste volle dag in New York. I love NYC <3333

En toen was het 30 augustus. De dag dat we onze gastfamilie’s zouden zien. We waren al om 8 uur op het vliegveld en toen moesten we nog 5 uur wachten. Na een paar uur kwam een van de meiden er achter dat de gate was veranderd. Wij gingen dus heel braaf naar die gat toe (met een shuttlebus). En eenmaal daar aangekomen was de gate weer veranderd en konden we weer terug met de shuttle bus haha. De vlucht zelf ging prima. En dan loop je richting de bagage band en zie je je gastfamilie staan. Ik herkende ze meteen haha. Bill is ontzettend lang en Lisa is heel klein haha. Op het vliegtuig ontmoeten ik ook mijn Local Coördinator. We gingen meteen richting huis. Onderweg stopte we nog even om nog wat boodschappen gedaan en die avond heb ik ze mijn cadeautjes gegeven (hopelijk vonden ze het wat haha). Ik ben toen vroeg naar bed gegaan want ik was op haha.

En vandaag (woensdag) zijn we naar school gegaan en hebben we wat basis schoolspullen gehaald. Maar hier later meer over, ik ga stoppen nu :p.

Tot nu toe klikt het heel goed met mijn gastfamilie!. De grappen zijn al gemaakt en ze verstaan me gelukkig :).

Slaaplekker en groetjes uit het nog warme Minnesota!

Emma

Eén gedachte over “Oh, oh, New York”

1. Lieve Emma heel erg bedankt voor je leuke brief en mooie foto’s . fijn, dat je zo leuk ontvangen werd door je gastfamilie. Je bent heel erg enthousiaste ik kan me voorstellen , dat je doodmoe was van al je geloop en indrukken. Nu maar afwachten hoe het gaat op college wij zijn heel erg benieuwd. Veel plezier verder en we horen wel weer van je groetjes van Opa en Oma.